Atispeedway
Tabellák
Lengyelország
PGE Ekstraliga
H.  Csapat M P +/-
1.  Stal Gorzów - - -
2.  Get Well Torun - - -
3.  Falubaz Zielona Góra - - -
4.  Betard Sparta Wroclaw - - -
5.  GKM Grudziadz - - -
6.  ROW Rybnik - - -
7.  Fogo Unia Leszno - - -
8.  Wlókniarz Czestochowa -  - -
Svédország
Elitserien
H.  Csapat M P +/-
1.  Rospiggarna Hallstavik - - -
2.  Dackarna Malilla - - -
3.  Piraterna Motala - - -
4.  Indianerna Kumla - - -
5.  Masarna Avesta - - -
6.  VMS Elit Vetlanda - - -
7.  Lejonen Gislaved - - -
8.  Smederna Eskilstuna - - -
További tabellák...

 

 
A hét képe

Speedway AMTK Ljubljana fényképe.

Krsko - Szlovén bajnokság

 
Retro rovat
Friss bejegyzések
2016.12.08. 13:14
2016.06.16. 10:11
2016.06.07. 18:32
 
Top Videó

Magosi Norbert - Katt a képre!

 
Motorok

Salakmotor:

A kezdeti időszakban a versenyzők rendkívül sok motormárka és -típus között választhat-tak. Persze ezek nem speciális versenygépek voltak, hanem országúti motorkerékpárok, amelyeket a versenyzéshez megfelelően átalakítottak. Kezdetben nehéz, kéthengeres,1000 cm3-es Harley ­Davidson, lndian és Douglas gépekkel mentek. Aztán éppen a Harley rukkolt ki egy élenjáró konstrukcióval és tulajdonképpen ezt tartjuk az első speciális salakversenygépnek. Természetesen a versenytársak is megjelentek gépeikkel, közülük elsősorban a Rudge-t említjük meg. Egyébként a Jawa gyár is előállított salakgépeket kis szériában.

Az igazi szenzációt a pályákon a harmincas évek ele­jén a JAP keltette. J. A. Prestwich tot-tenhami gyárában 1905-től készültek motorok, de ezeket sokféle márkájú gépbe építették bele. Stan Greening konstruktőr nevé­hez fűződik e rendkívül sikeres speciálmotor, amelyik hosszú időn át uralkodott a salakpályák világában. A JAP motor negyven éven át volt az élen főleg Martin, Excelsior és Rotrax vázakba építve.

 

Minél jobban elterjedt a világon a salakverseny­sport, annál jobban igyekeztek a konkurens gyárak a JAP cég pozícióját megingatni, de a JAP sebezhetet­lennek bizonyult, legalábbis egy ideig. Az áttörés a csehszlovák Jaroslav Simandl-nak sikerült. Ő honfitár­sainak a speciál JAP gépeihez készített tartalék henge­reket és egyéb alkatrészeket. Az első, teljesen saját konst-rukciójú „S” jelzésű motorját 1950-ben építette meg, de ez még sok hasonlóságot mutatott Greening szerkezetéhez. Csupán néhány darabot állítottak elő belőle Divisovban, a csehszlovák élversenyzők részére. A másik prototípus neve ESO, és ez már nemcsak újnak, hanem forradalmi konstrukciónak is számított.

Simandl szakított az eddig tradicionális hosszúlö­ketű motorral és rövidlöketűt tervezett. Bízott a siker­ben és az ESO kilépett a hazai és külföldi pályákra. A kezdeti időszak minőségi hibáit lassan kiküszöbölték, és az új márka egyre ismertebbé, népszerűbbé vált.

 

Simandl tradícióját a hatvanas évek közepétől ered­ményesen folytatta Jaroslav Cervinka konstruktőr. Az ő Jawa DT 890-ese 1966-ban nyert először rövidpályán világbajnokságot az angliai Jawa importőrrel Barry Briggs-szel a nyergében. A Jawa szilárdan tartotta világelsősé-gét, és a konku­rencia minden kísérlete sikertelennek bizonyult. Ered­ménytelenek maradtak a lengyel FIS, a svéd Hedlund, az angol Matchless és BSA, a szovjet UFA és a nyugat­német DR 500 próbálkozásai is.

Lengyelországban 1948-1964 között, JAP licenc alapján, gyártották a FIS motort elsősor-ban a hazai piacra, de Magyarországra is került 1957-től kb. egy tu­catnyi. A JAP-től teljesít-ményben, de főként minőség­ben is elmaradt. A lengyel válogatott tagjai továbbra is, csaknem kivétel nélkül, az angol motorral álltak rajt­hoz az ESO, illetve Jawa élvonalba kerüléséig.

 

A hetvenes évek elejére a legendás JAP eltűnt a rö­vidpályákról. A Jawa érzékenyen reagált a sportpiac kívánságára, és Divisov rövid idő alatt kiszélesítette gyártási prog­ramját a jég-pályára szánt DT 891-es és a homok-, illetve fűpályára való DT 892-es típussal. A világbaj-nokságok hosszú sora bizonyította, hogy a Jawa a he­lyes irányban haladt.

A Jawa előretörésébe Angliában nem nyugodtak bele. A JAP márka felélesztésére tett si-kertelen próbál­kozás után a sussexi Weslake-cégnek sikerült betörnie a salakra. Ennek a kis gyárnak egy F-1 versenyautó el­készítése volt a fő terve. Viszonylag nagyon rövid idő alatt a piacra dobta négyszelepes OHV motorját, amely kis tömegével és nagy teljesítményével tűnt ki. Saját konstrukciójú vázzal a cég kezdetben nem fáradozott, a motort egyszerűen és főleg gyorsan Jawa vázba sze­relte be.

 

Amikor a Weslake-gyár megszerezte az első világ­bajnoki babért, nyilvánvaló lett, hogy a csehszlovák gépek monopolhelyzetének vége. De a Jawa válaszolt a kihívásra. Divisovban Ja-roslav Cervinka irányításá­val létrehozták azt a négyszelepes 2xOHC DT 894 tí­pust, amely még a Weslake-nél is gyorsabban tette meg az utat a tervezőirodától az 1976-os hosszúpályás VB első helyéig.

Mialatt az NSZK-ban a „tuningművészek”, minde­nekelőtt Otto Lantenhammer új erőt le-heltek a Wesla­kebe, Angliában Donald Godden, az egykori hosszú­pályás Európa-bajnok 1980-ban megjelent a saját maga által kifejlesztett és gyártott négyszelepes GR 500-as (Godden Racing) OHC motorjával. Ez a Weslake-nél valamivel nagyobb teljesítményű motor 1981-ben szé­les fronton tört be a piacra. A kontinensen az NDK egy­kori többszörös bajnoka, az NSZK-ban élő Hans Zierk „tuningművész” és a vezérképviselő „teríti” az árut. A nyugati piacon a Jawa 80 százalékos részesedése a negyedére zsugorodott.

 

A régebben Charlie Brown álnéven versenyző olasz Giuseppe Marzotto 1983-ban új konstrukciójával mindjárt világraszóló eredménnyel robbant be a sa­laksport világába, Egon Müllerrel a nyergében világ­bajnokságot nyert.

A következő esztendő újabb G. M. sikereket, két vi­lágbajnokságot hozott Erik Gundersen révén az itáliai kisüzemnek. Úgy tűnik, hogy a Weslake megjelenése óta a kezde­ményezés - a jégversenyzés kivételével - kicsúszott Divisov kezéből. Utoljára 1981-ben nyert világbajnok-ságot Lee révén hosszúpályán. Ezért a Jawa új típust fejlesztett ki, és 1984-ben színre lépett az új egy vezér­mű tengelyes 897-es típus.

 

A fejlődés azonban nem állt meg, a ma használatos motorkerékpárokról az alábbi táblázat ad felvilágosítást:
 

Salakmotorok Speedway versenyekre


 

JAWA type 884-5

Motor

4 szelepes,
1xOHC, vízszintes, levegő hűtés

Lökettérfogat

494 ccm

Fúrat / Löket

85 / 87 mm

Max. Teljesítmény

46 - 52 KW

Max. Fordulat

8500 - 9500 RPM

Tengelytáv

2020 mm

Súly

80 Kg

 

 

 

 
FIM SGP 2017

H

Versenyző Ö.P.
1.  Greg Hancock -
2.  Tai Woffinden -
3.  Bartosz Zmarzlik -
4.  Chris Holder -
5.  Jason Doyle -
6.  Piotr Pawlicki -
7.  Antonio Lindback -
8.  Niels K. Iversen -
9.  Matej Zagar -
10.  Maciej Janowski -
11.  Nicki Pedersen -
12.  Patryk Dudek -
13.  Martin Vaculík -
14.  Fredrik Lindgren -
15.  Emil Sayfutdinov -
 Bővebben...

 

 
Versenyajánló

A & A Managers Team fényképe.

OB - 1. forduló - KATT a képre

A & A Managers Team fényképe.

EB Elődöntő - KATT a képre

 
Facebook
 
 
 
Hirdetés

 

Design by: LindaDesign


Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Erdõszéli tudósítónk jelenti: Marculábi cica éjszakai felfedezõútra indult! Gyertek ti is! Részletek a Mesetárban!    *****    Születési horoszkóp 1000 Ft. 3 év elõrejelzés 1000 Ft. Párkapcsolati elemzés 1000 Ft. Óriási nyári akció csak nálam!!!    *****    Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lore rajzai ♦Lor    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Filmek itt!    *****    Ha szeretsz filmet nézni klikk ide! Klikk klikk    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    Megújult külsõvel vár Magyarország egyetlen Olicity rajongói lapja! Mindennap friss hírek a sorozatról és a párosról!    *****    Készítsd el saját horoszkópod ingyen,csak kattints!Fantasztikus akciók a fõoldalon,ezt nem szabad kihagyni! Látogas meg!    *****    BLOG, STORYK, KRITIKÁK, BESZÁMOLÓK, KEDVENCEK, DIVAT, SZÉPSÉGÁPOLÁS, LAKBERENDEZÉS, MINDEN AMI EGY BLOGRA KELL!    *****    Nyári akció,minden horoszkóp megrendelés 1000 Ft. Rendelj most szeretteidnek ajándék horoszkópot.Várlak az oldalamon!    *****    Gréti. 23. ExmisszusGyakornok. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. ErikKarlsson. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Azt mondják, hogy amikor egy fõnix meghal, a hamvaiból egy sokkal szebb, sokkal erõsebb madár születik…    *****    Fantasztikus nyári akció,minden horoszkóp megrendelés 1000 Ft. Rendelj most szeretteidnek ajándékot.Várlak az oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    #forpony#forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony #forpony    *****    INGYENES Asztrológiai OKTATÁS, Horoszkóp elemzési gyakorlatokkal!    *****    Tudjátok, milyen a réti tüzijáték? Nem? Akkor gyertek el Mályvához és Pipitérhez a Mesetárba!